Onder ingewikkelde omstandigheden presenteerden we zondag 13 september in Chateau du Lac het resultaat van de dichtwedstrijd Vrijheid in Coronatijd. De presentatie was weer in handen van Christel Groels.

Ruim zeventig bezoekers genoten onder optimale weersomstandigheden van de mooiste inzendingen. En van prachtige Nederlandstalige liedjes door Elisa van Dolderen-Amatsahip. Zij paste haar repertoire perfect aan op de vaak emotionele inhoud van de gedichten.  En de sfeer was zoals altijd: relaxt.

Zoals ook in voorgaande jaren is de selectie opgenomen in een bundel. Voor het eerst bracht KUnSTPLAATS ook een bundel met kindergedichten uit. Ook deze werd prachtig vormgegeven door Feline Verbrugge.

We hebben de klus weer met z’n allen geklaard, met veel hulp vanuit ons dorp (Bill Zegers voor het geluid en de mannen van R. M. J. Verkeersregelaars). Van de gebiedscommissie kregen we een financiele bijdrage (pot Buurtinitiatieven). Veel waardering hebben we voor inzet van de familie Van der Meer van Chateau du Lac. Dank zij hen konden we onze gasten onder coronaveilige omstandigheden ontvangen. De kleinkinderen van Piet van der Meer zorgden voor een vakkundige catering.

Dit project was mogelijk dankzij subsidie van Buurtinitiatief R’dam.
Foto’s: Wil Bol & Ed van Berkel