De afgelopen maanden organiseerden we twee dichtwedstrijden: een voor kinderen en een voor volwassenen.

Van de kinderen ontvingen we in totaal 28 gedichten. In juli stelt een jury uit de mooiste gedichten een top tien samen. Zoals het er nu naar uitziet worden alle kindergedichten afgedrukt in een bundel, tien met de vermelding top 10. De dichtertjes uit de top 10 mogen hun gedicht zelf voordragen tijdens de Kunstdag op 13 september in Chateau du Lac. Voor 1 augustus krijgt iedereen te horen of hij/zij bij de top 10 zit of niet.

Aan de wedstrijd voor volwassenen deden 37 dichters mee. Bij elkaar stuurden zij 48 gedichten in. In juli selecteert een jury uit de inzendingen de mooiste twintig gedichten. Deze worden opgenomen in de bundel voor volwassenen en worden voorgedragen tijdens de Kunstdag op 13 september in Chateau du Lac. Voor 1 augustus krijgen alle dichters te horen of ze bij de selectie zitten of niet.

We organiseerden ook een wedstrijd waarbij jongeren filmpjes konden insturen over de coronatijd. Tot onze spijt kwamen er geen filmpjes binnen. Steeds weer ervaren we dat het voor ons moeilijk is jongeren te bereiken, ondanks samenwerking met deskundigen. We kijken de komende tijd hoe we de communicatie met deze doelgroep op gang kunnen krijgen, want KUnSTPLAATS richt zich op de hele Hoekse bevolking.

Categorie: archief