Binnenkort kun je in en om de Bonnepolder genieten van een kunstzinnige wandel- en fietsroute, onder de titel De GLANS van de polder. We selecteerden daarvoor twaalf kunstwerken en twaalf poëtische teksten. De kunstenaars en dichters lieten zich inspireren door de natuur, de wijdsheid, het verleden, het heden en de toekomst van dit gebied. Het resultaat is te zien op 25 borden met interactieve mogelijkheden.

Begin januari begonnen we dit project met een wedstrijd voor kunstenaars en dichters. Er werden 37 kunstwerken en 42 gedichten ingestuurd. Begin maart maakten twee vakjury’s de selectie. Op 21 april was de financiering rond en konden we beginnen met de realisatie. Momenteel is onze vormgeefster bezig met de vormgeving. Wij verwachten de route aan het begin van de zomer operationeel te hebben.

Ga je de route volgen? Neem dan een smartphone mee en laat je voorlezen door de dichters of geniet van nog meer kunst van de kunstenaars.

Categorie: archief