Foto: Jan van der Meiden (Stadskrant)

2022 staat in het teken van ‘150 jaar Nieuwe Waterweg’. Rond dit thema organiseren we weer een kunstroute. We roepen beeldend kunstenaars en dichters op iets te creëren over het verleden, het heden, of de toekomst van de Nieuwe Waterweg. Deadline: 31 maart 2022.

In april selecteren twee vakjury’s de allermooiste inzendingen voor een route door het dorp, met de creatiefste kunstwerkfoto’s en de briljantste teksten. De wedstrijdvoorwaarden staan binnenkort op deze site.

De deadline is nog ver weg, maar laat je vast inspireren. Creëer iets over de geschiedenis van de Nieuwe Waterweg. Over de Richard Young bijvoorbeeld, het eerste schip dat op 9 maart 1872 de nieuwe route naar Rotterdam opvoer. Of over het heden: hoe oogt de Nieuwe Waterweg nu? Welke indruk maakt alle dynamiek van de scheepvaart op je? Waag ook eens een blik in de toekomst: hoe zal het Waterweggebied er over nog eens 150 jaar uitzien?

Categorie: archief