Als alles volgens plan gaat, loopt er vanaf mei een fiets/kunstroute door de polder en wordt het gebied opgesierd met 24 kunstobjecten. En verder is er komende zomer een poëziemiddag. Dit alles onder de titel: De GLANS van de polder.

Twee wedstrijden
Om de GLANS van de polder over het voetlicht te brengen organiseren we twee wedstrijden: één voor dichters, één voor beeldend kunstenaars. Zij kunnen vóór 1 maart een bijdrage leveren waaruit het mooie van de polders blijkt.
Denk daarbij aan de schoonheid van de vroegere, huidige,
of toekomstige Oranjebonnen.

TIP!
We kregen in januari al aardig wat inzendingen binnen. Maar die gingen allemaal over Oranjebonnen NU.
Maak het verschil: stuur iets in over
TOEN of de TOEKOMST.

De GLANS nu
Momenteel is de polder mooi en oogt het gebied open. Een goede inspiratiebron voor wie de schoonheid wil beschrijven in een gedicht, of wil visualiseren met een foto, schilderij of driedimensionaal kunstwerk.

De GLANS in de toekomst
De polder van de toekomst biedt dichter, fotograaf, schilder of beeldhouwer nog meer kansen voor een creatieve uiting: de biodiversiteit, de wandel-, fiets- en struinpaden, de mogelijkheden
voor sport en kunst & cultuur.

Inspiratie nodig?

1. Bekijk het filmpje hieronder