Zondag 31 maart sloot om precies 24.00 uur de inzendtermijn voor onze poëziewedstrijd. De laatste drie gedichten kwamen binnen tussen 23.00 en 23.45 uur. Er namen 27 dichters deel. Met elkaar stuurden zij 44 gedichten in, 4 meer dan in 2018.

Uit de inzendingen stelt een deskundige jury deze maand een top-20 samen. De selectie wordt opgenomen in de bundel ‘De kunst van verzamelen’. En de schrijvers dragen hun gedicht(en) zelf voor tijdens de poëziemiddag op 16 juni in ‘Chateau du Lac’. Deelnemende dichters horen uiterlijk 1 mei of hun gedicht(en) bij de selectie zit(ten).

De kwaliteit van de inzendingen is hoog en er zijn verrassende invalshoeken. Van digitale verzamelingen in de cloud, tot het sparen van insectenplaatjes, tattoostickers en groentetuintjes bij AH. Van verzamelwoede tot de slapende verzameling op zolder.

Kortom: Een prachtige verzameling gedichten. En voor ons een uitdaging daaruit weer iets moois samen te stellen.’

Categorie: Algemeen, Poëziewedstrijd