Poëziewedstrijd 2019

26 december, 2018

Net als in 2018 organiseren wij een poëziewedstrijd voor inwoners van Hoek van Holland en directe omgeving (Westland, Den Haag, Rotterdam en Waterweggemeenten).

Uit de inzendingen kiest een deskundige jury twintig gedichten die zullen worden voorgedragen op 16 juni. Ze  worden ook opgenomen in de bundel ‘De kunst van het verzamelen’ die deze middag te koop zal zijn.

Thema: de kunst van het verzamelen
We nemen het begrip zo ruim mogelijk. De gedichten kunnen gaan over een privéverzameling schelpen of kunstvoorwerpen, maar ook over de collectie van een museum. Of wat denk je van het ongewenste verzamelen van gegevens door vijandige computers?

We willen een zo groot mogelijke variatie en originaliteit.
Laat je creativiteit dus de vrije loop!

Nog nooit op een poëziepodium gestaan?
Verzamel alle moed en doe mee. In 2018 eindigden maar liefst 7 voor ons ‘nieuwe’ dichters met hun gedicht in de Top 20.

Deelname wedstrijd
Stuur voor 31 maart een of twee gedichten naar info@stichtingkunstplaats.nl. Maximale lengte van de gedichten 30 regels (inclusief witregels) van 50 lettertekens (inclusief spaties). De gedichten gaan zonder auteursnamen naar de jury die een maand krijgt voor de beoordeling. Uiterlijk 1 mei hoor je of je gedicht(en) in de Top 20 staat en je dus een plek hebt bemachtigd op ons poëziepodium.
Laat s.v.p. wel z.s.m. weten of  je van plan bent deel te nemen!

Jury:
– Annet Schipper (Cultuurscout Hoek van Holland)
– Christel Groels (voorzitter Stichting KUnSTPLAATS)
– Ingrid Blok (bestuurslid Stichting KUnSTPLAATS)
– Magda Sosef (Neerlandica)
Marijke van Geest (voormalig Streekdichter Westland)

Categorie: Geen categorie