Op 22 maart (Wereldwaterdag) sloot de inzendingstermijn voor de gedichtenwedstrijd van Stichting KUnSTPLAATS. Resultaat: 40 gedichten, geschreven door 27 dichters. Deze kwamen voor een groot deel uit onze regio, maar ook van daarbuiten. Een zelfs uit Gorssel in de Achterhoek. Ed van Berkel van de stichting: ‘We zijn erg blij met deze response. Vooral door de grote variatie. Qua inhoud, maar ook in stijl. Fijn was ook dat er werk bij zat van zes tot nu toe onbekende Hoekse dichters. Dat hadden we gehoopt.’
Klik hier voor de deelnemde dichters

De gedichten worden de komend weken beoordeeld door een jury bestaande uit: Annet Schipper (Cultuurscout Hoek van Holland), Christel Groels (voorzitter Stichting KUnSTPLAATS), Magda Sosef (Neerlandica en bewoonster Hilwoning) en Marijke van Geest (vorige streekdichter Westland). Zij stellen een top 20 samen die een rol gaat spelen bij de optredens tijdens het poëziepodium op 24 juni in de tuin van de Hilwoning.