In het weekend van 20 en 21 oktober (tijdens de Week van het water) organiseren we een kunstroute met als thema: Onder de zeespiegel.

De route strekt zich uit over een groot gebied in en om Hoek van Holland: van de Zeetoren langs de kust en de Nieuwe Waterweg naar de Stormvloedkering. Vervolgens via de nieuwe fietsbrug over de Hoekse Lijn naar de Bonnenpolder. Daarvandaan via de Hilwoning weer terug naar Hoek van Holland. Het is een flinke tocht, maar er rijden tuk-tuks langs de buitenlocaties. Bij de Stormvloedkering komt een insteekpunt voor bezoekers vanuit het Westland.

De kunstenaars krijgen (in overleg) een plek op locaties die een relatie hebben ons thema, zoals: de Zeetoren, het Atlantikwallmuseum, Het Waterwegpark (De Jutter), de Torpedoloods, het Keringhuis en de Hilwoning. Kunstenaars in de buurt van de route kunnen de bezoekers ook thuis ontvangen.

Voor de kunstroute zoeken we schilders, beeldhouwers, performers, verhalenvertellers, muzikanten, dichters, et cetera. In overleg kiezen we een locatie. Aanmelden kan met een mail naar: info@stichtingkunstplaats.nl

Categorie: Algemeen, Geen categorie