Het werd een prachtige middag. Met kunst, dans, muziek, kinderactiviteiten, lekkere hapjes en drankjes, rondleidingen, en prachtige ‘gepimpte stoelen’  rond de Oud-woningen. Gezellig, kunstzinnig en ‘Stijl’-vol. Zelfs de burgemeester en zijn vrouw namen een kijkje.

Foto’s: Joyce Huis (tenzij anders vermeld)

Stoelpimpen
Opdracht was een stoel te pimpen in Hoekse Stijl, met typisch Hoekse attributen met een vleugje Mondriaan. Er waren maar liefst 42 inzendingen. De stoelen werden verdeeld over de voortuinen van de Oud-woningen. Voor de mooiste/origineelste stoelen waren er 15 leuke prijsjes.

Foto’s Joyce Huis (tenzij anders vermeld)

Bezoek burgemeester
Tegen vijven bezochten mijnheer en mevrouw Aboutaleb het feestterrein. De burgemeester nam het eerste exemplaar van KUnSTPLAATS’ tweede dichtbundel Kunst van het wonen in ontvangst. In zijn antwoord vertelde de burgemeester dat hij destijds bij het inburgeren  veel profijt had gehad van Vader Abrahams Café aan de haven. Hij wist de aanwezigen zelfs aan het zingen te krijgen. Daarna gingen we naar de 2de Scheepvaartstraat en bezocht de delegatie een van de woningen.

Foto’s Joyce Huis (tenzij anders vermeld)

Rondleidingen Oud-complex
Er was veel belangstelling voor de rondleidingen van Christel Groels en Hans Deijl. Zij vertelden over het bijzondere van Het nieuwe bouwen uit de jaren twintig en de typische Stijl-kenmerken. Onze fotograaf nam een kijkje in een van de woningen.

Foto’s Joyce Huis

Meer over Oud-woningen
– Film J. J. P. Oud, de ouderwetse vernieuwer (28 minuten)
– Film Renovatie Oud-woningen 1998/1999 (4 minuten)

Organisatie Stoelendans:
Stichting KUnSTPLAATS
(Christel Groels, Marjan Moerman, Ed van Berkel,
Ingrid Blok, Hans Deijl, Toos Brabander) i.s.m.
Annet Schipper (cultuurscout) en WVH
(Woningbouwvereniging
Hoek van Holland)

De middag werd