Op 24 juni organiseren we een poëziemiddag in de tuin van de Hilwoning in Hoek van Holland. Een prachtige, historische locatie. Voor ons reden om dit evenement een extra dimensie te geven. Daarom organiseren we een dichtwedstrijd voor iedereen.

Uit de inzendingen kiest een deskundige jury twintig gedichten die zullen worden voorgedragen op 24 juni. Ze  worden ook opgenomen in de bundel ‘Onder de zeespiegel’ die deze middag te koop zal zijn.

Thema: Onder de zeespiegel
We nemen het begrip zo ruim mogelijk. De gedichten kunnen gaan over de lage ligging van onze regio, of over de strijd tegen het water. Maar ook over de stijging van de zeespiegel, of over de schatten op de bodem van de zee. We willen een zo groot mogelijke variatie en originaliteit. Laat je creativiteit dus de vrije loop!

Deelname wedstrijd
Stuur voor 22 maart (Wereldwaterdag) een of twee gedichten naar info@stichtingkunstplaats.nl. Maximale lengte van de gedichten 30 regels (inclusief witregels) van 50 lettertekens (inclusief spaties). De gedichten gaan zonder auteursnamen naar de jury die een maand krijgt voor de beoordeling. Uiterlijk 1 mei hoor je of je gedicht(en) in de Top 20 staat en je dus een plek hebt bemachtigd op ons poëziepodium.
Laat s.v.p. wel z.s.m. weten of je deel wil gaan nemen!

Jury:
– Annet Schipper (Cultuurscout Hoek van Holland)
– Christel Groels (voorzitter Stichting KUnSTPLAATS)
– Magda Sosef (Neerlandica en bewoonster Hilwoning)
– Marijke van Geest (Streekdichter Westland)

Categorie: Algemeen